9 april 2011

Loppis

Idag var jag och min moster på loppis i Oslo. Tænkte visa er lite bilder av det jag fann. Jag ær vældigt glad i vita dukar med gammal spets, idag fann jag både dukar, gardiner och överkast med spets. ôverkastet var lite trasigt, så det kommer passa perfekt som picknick filt nu framöver.


Jag köpte ett dockhus också, ett rätt gammalt ett. Jag fall för de häftiga inredningdetaljerna, själva dockskåpet var egentligen inte så jätte snyggt. Men det går ju alltid att flytta på dessa detaljer, till ett annat dockskåp.

På denna trycker du för att ringa på dörren...




och här ringer det =)





Så här ser våra strömbrytare och kontakter också ut (de vi ej har bytt ut).



Och charmigast av allt, denna stallampa. En sådan vill jag ha på vårat stabbur, när vi kommer så långt.





En gammal kakform och ett mjölk spann fick bli med hem.




En gammal barnstol...bara för en tjuga =)



Det bästa av allt, prismor. Jag är så förtjust i prismor. Häromdagen använde jag den sista prisman jag hade till en krans, (ska visa er en dag), så det passade ju så bra att jag fann fler.






Brickan de låg på fick jag med, allt för 40 kr. Supert =)


/Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar