11 april 2011

En krans

Nu när det är vår är det många som beskär, och fäller träd. Då kan man passa på att laga kransar. Jag fann en stor hängbjörk som var fälld, tog med mig några grenar hem, och lagade en krans. Tog fram en prisma och en spets..



Jag såg till att kvisten jag tog hade två grenar, så att det gick att forma ett hjärta. Knöt ihop grenarna med ståltråd, tog sedan och fäste spets och prisma. (inte den renaste snön..)







Lite finjustering och kransen kunde hängas upp på väggen.









En enkel krans att laga, och fin att ha på väggen, eller varför inte göra någon glad med en vårpresent. Det behöver ju inte vara ett så stort hjärta som det jag lagade (egentligen lite för stort), de går ju att laga i alla storlekar. Ibland har jag gjort de jättesmå, och fäst de på paket, blir supergulligt.

Ha en bra dag, /Kram Maria

1 kommentar: