12 mars 2011

Ok, då børjar vi...

Børjar med att berætta att jag ær usel på datorer..så det hær med snygg layout, att lægga in kort, ær inte helt min grej. Hoppas på att bli bættre under bloggandes gång =)

Det førsta vi valde att gøra med huset var att gøra om taket. Till en børjan var det bara tunna træflisor under takpannorna. Tyværr var jag dålig på att ta kort i børjan, så det ær inte alla steg jag har med under renoveringens gång.
Ser ni på det førsta kortet syns det hur långt det var mellan takstolarna. Idag ska det vara ca 60cm.
Takpannorna tog vi ner och la på igen. >
Visst ser det gott ut med sol, længtar...

I børjan var det meningen att vi skulle bygga på huset, likt schweizer hus, før att få ett bad och tvættstuga. Badet som finns skulle næmligen førsvinna om vi skulle gøra om køket likt det var i børjan. Efter mycket om och men kom vi fram till att vi skulle behålla husets form, och førsøka finna plats på øvervåningen till ett bad. Finns en del utrymmen som inte har varit i bruk. Det var bara att ta fram motorsågen och børja riva timmervæggar...det ær nu jag saknar kort.
Efter att ha fyllt en lastbil två ggr med gammal isolering, klæder, mossa, ett par underbara barnskor var det dags att lægga in två 6 meters långa jærnbjælkar før att stiva upp underlaget till badrummet, så att inte golvet skulle svikta. Nær de var på plats var det "bara" att tillpassa bærbjælkarna så vi kunde lægga på spånskivor.
a href="http://.jpg"><
Den førsta bilden visar duschen, det smala utrymmet på bild 2 blev førråd. Rakt fram på bild 3 satte vi in ett fønster, resultatet syns på bild 4.
De utrymmena ni såg nu kom vi inte åt innan vi børjade riva timmervæggen. Efter ca 6 månader var badet æntligen klart. Min kæra man och pappa har varit fantastiska =)
Resultatet kommer imorgon.

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar