26 april 2011

Det tar sig

Det har börjat komma upp lite tomatplantor, solros-ice cream, och luktärt i fönstrena. Skulle nog egentligen ha planterat de lite tidigare, men hoppas på att de kommer bli goda, och fina till sommaren. Jag gillar att stoppa fröna i jorden, se när de kommer upp, sedan tröttnar jag lite, med att vattna o ge de näring. I år har jag i allafall inte sått så mycket, så ska försöka att pyssla om de. De behöver väl egentligen sättas i nya krukor, och var för sig. Det får bli nästa vecka (då jag hoppas på att kunna pusta ut efter en examen..)






















Den rosa lilla blomman är en klöver jag fått av min mans farmor, den funkar som pelargonier, kommer ¨år efter år, tycker den är så söt, en riktig favorit, tror faktiskt den nästan slår de ljusarosa mårbacka pelargonierna.

Ha en fin dag, Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar